| | REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) | |
|
|
| Auteur | Message |
|---|
Fred

| Sujet: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Jeu 22 Jan - 22:02 | |
| If some hot new rumors are correct, this week's Chrysler-Fiat tie-up could start to bear some very shiny and round fruit surprisingly soon. According to Motor Trend editor Todd Lassa, Fiat's cuddly 500 is being discussed for possible fast-tracking for American showrooms "in well under 18 months." Interestingly, 2010 is the target US launch date that has been floating around for some time now, but now thanks to the Chrysler-Fiat arrangement, there now seems to be an obvious distribution conduit. According to MT's source, the retro-minded bubble bauble would arrive in Chrysler-Dodge-Jeep showrooms powered by a 100-horsepower four-cylinder engine and sporting a new front fascia disguising a reconfigured bumper strike beam. Interestingly, Lassa says that the car may be sold only in the U.S. and not Canada because the latter has slightly different impact standards that could be tougher to meet. America's northerly neighbors evidently require that front turn-signal lenses be able to withstand a five mile-per-hour impact without cracking (many such lights are used as government-mandated daytime running lamps) and a modified 500 may still not be able to meet this standard. |
|
 | |
John Wayne Swiss CowBoy

Messages: 1703 Date d'inscription: 29/08/2007 Age: 33 Localisation: Sur ma chaise
 | Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Jeu 22 Jan - 22:08 | |
| un seul mot: TA-BA-RNAK!!!  _________________ Some say the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring  |
|
 | |
Sacha
Messages: 579 Date d'inscription: 19/09/2007 Age: 39 Localisation: Saguenay
 | Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Ven 23 Jan - 6:25 | |
| | Fred a écrit: | | and not Canada because the latter has slightly different impact standards that could be tougher to meet. |
L'Affaire, c'est plus le cas présentement!! Nous somme au même niveau que les USA pour les test d'impacte depuis l'été 2008........ |
|
 | |
John Wayne Swiss CowBoy

Messages: 1703 Date d'inscription: 29/08/2007 Age: 33 Localisation: Sur ma chaise
 | |
 | |
Big Pat

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Ven 23 Jan - 15:25 | |
| Yep. C'est le ti-monsieur de Motor Trend qui a fait cette affirmation non fondée.
C'est joli, mais c'est un peu juste pour moi. C'est petit en calvâsse cette affaire là... |
|
 | |
Apex

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Ven 23 Jan - 16:45 | |
| Nononononononononononon
Si Sacha a raison , j'me mets en ligne. |
|
 | |
Raton Laveur

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Ven 23 Jan - 21:13 | |
| N'oubliez pas que les normes canadiennes demandent des indicateurs en mesures métriques... Faudra voir si les versions "américanisées" garderont ces caractéristiques |
|
 | |
Sacha
Messages: 579 Date d'inscription: 19/09/2007 Age: 39 Localisation: Saguenay
 | Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Sam 24 Jan - 8:16 | |
| | Raton Laveur a écrit: | | N'oubliez pas que les normes canadiennes demandent des indicateurs en mesures métriques... Faudra voir si les versions "américanisées" garderont ces caractéristiques |
C'est pas vraiment un problème non plus, car c'est en métrique en Europe, a part p-etre les pays Anglais... |
|
 | |
John Wayne Swiss CowBoy

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Sam 24 Jan - 10:08 | |
| yep, ça se fait bien importer un bloc compteur... _________________ Some say the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring  |
|
 | |
Fleur

Messages: 1964 Date d'inscription: 29/08/2007 Age: 51 Localisation: Bas St-Laurent
 | Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Sam 24 Jan - 18:38 | |
| | John Wayne a écrit: | un seul mot:
TA-BA-RNAK!!!  |
Laurent... me semble que j'te vois pas là-dedans pantoute surtout depuis que tu t'es gâté à l'espace intérieur de ta subaru. |
|
 | |
John Wayne Swiss CowBoy

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Sam 24 Jan - 18:47 | |
| l'espace de la Subaru n'a rien a voir... moi c'était l'esti de principe d'avoir des normes différentes entre les US et le Canada, ce qui nous privait d'une vraie petite bombe! _________________ Some say the outline of his left nipple is exactly the same shape as the Nürburgring  |
|
 | |
Fleur

Messages: 1964 Date d'inscription: 29/08/2007 Age: 51 Localisation: Bas St-Laurent
 | Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Sam 24 Jan - 19:17 | |
| | John Wayne a écrit: | | l'espace de la Subaru n'a rien a voir... moi c'était l'esti de principe d'avoir des normes différentes entre les US et le Canada, ce qui nous privait d'une vraie petite bombe! |
Est-ce encore nécessaire d'avoir des bombes quand t'as pas la loi pour avoir du plaisir avec ta bombe  |
|
 | |
John Wayne Swiss CowBoy

| |
 | |
Fleur

| Sujet: Re: REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) Dim 25 Jan - 7:24 | |
| | John Wayne a écrit: | | Fleur a écrit: | | John Wayne a écrit: | | l'espace de la Subaru n'a rien a voir... moi c'était l'esti de principe d'avoir des normes différentes entre les US et le Canada, ce qui nous privait d'une vraie petite bombe! |
Est-ce encore nécessaire d'avoir des bombes quand t'as pas la loi pour avoir du plaisir avec ta bombe  |
le 0-100 est pas encore limité, et pis les p'tites routes virolantes, ça c'est le plaisir! |
Quand est-ce, où tu as le droit de rouler à 100, tu vas arrêter pour t'amuser à repartir pour faire le meilleur temps 0-100
ok ok pas nécessaire de répondre, ma question est pareille à celle de demander à un adulte : pourquoi t'aimes ça jouer au X-Box
J'dois être trop à cheval sur les principes et sérieuse pour comprendre
Pour revenir au sujet, c'est vrai par contre que si certaines voitures ne passent pas les critères de sécurité au canada et qu'elles sont ok aux USA, peut-être que les compagnies devraient revoir, selon la demande ici, si des modifications pouvaient les rendre conformes. Bien sûr, faudrait qu'ils soient certains de vendre à bon volume avant de faire ces modifications. |
|
 | |
Dr Duke Le Redneck

Messages: 1057 Date d'inscription: 02/09/2007 Age: 96 Localisation: Penis-sur-mer
 | |
 | |
| | REPORT: Fiat 500 may come to U.S. for 2010 (sorry Canada) | |
|